Klachten

Klachten

Ondanks de goede zorgen en de hoge kwaliteit die Step by Step nastreeft kan er in de samenwerking tussen ouders, kinderen en pedagogisch medewerkers een klacht ontstaan. Step by Step neemt klachten serieus en ziet de klacht als een leer- en groeimoment. Op deze wijze hoopt Step by Step de kwaliteit van de kinderopvang nog verder te verbeteren. 

Interne klachten regeling


Bij voorkeur maken ouders/verzorgers een klacht eerst bespreekbaar bij de directe betrokkenen. Mocht dit niet leiden tot een bevredigende oplossing dan kan er een officiële klacht worden ingediend. Deze officiële klacht dient schriftelijk kenbaar gemaakt te worden bij de leidinggevende. De leidinggevende zal de klacht in behandeling nemen.

Hier kunt u het interne klachten regelement en klachtenformulier downloaden. 
Klachtenformulier

Externe klachten regeling


 Mocht interne klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan staat ouders de weg vrij naar informatie, advies en mediation bij de geschillencommissie, gevestigd in Den Haag. Of het aanmelden van het geschil bij de geschillencommissie www.degeschillencommissie.nl.

In sommige gevallen is het van belang de klacht rechtstreeks in te dienen bij de Geschillencommissie:
  • Als de kinderopvangorganisatie niet binnen 6 weken heeft gereageerd op de schriftelijke klacht.
  • Als de ouders en de kinderopvangorganisatie het niet binnen 6 weken eens zijn geworden over de afhandeling van een klacht. 
  • Als de kinderopvangorganisatie geen adequate klachtenregeling heeft. 

Share by: